Зниження корупційних ризиків під час відновлення буде визначатися узгодженим законодавчим підходом, - зазначила Шуляк
Про це інформує РБК-Україна, посилаючись на заяву Олени Шуляк, голови комітету Верховної Ради з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування.
За її словами, йдеться про зловживання під час відбору обʼєктів, які підлягають відновленню, та формування їх переліку, зловживання під час затвердження переліку обʼєктів, що підлягають відновленню, ймовірність збільшення вартості відновлення обʼєктів, встановлення дискримінаційних вимог до учасників публічних закупівель.
Серед корупційних ризиків також можна виділити: штучне завищення цін на будівельні матеріали, недосконалий механізм відбору доброчесних учасників публічних закупівель у процесі реалізації проєкту, зловживання при визначенні типів будівництва обʼєктів, зловживання при передачі функцій замовника будівництва та під час їх виконання, неефективне використання коштів фонду у ході реалізації експериментального проєкту.
Вона зазначила, що виявлені корупційні випадки є результатом кількох різних факторів. Мова йде про:
Шуляк підкреслила, що вирішити цю проблему має законопроєкт "Про основні засади відновлення". Цей документ слугуватиме широкою законодавчою основою та включатиме запуск необхідних антикорупційних механізмів для процесів відновлення.
Парламентар висловила впевненість, що перенесення всіх етапів планування та реалізації відновлення в цифровий формат, забезпечення доступності та прозорості за принципом "всі бачать все", а також активне залучення громадськості до контролю, як це передбачено в законопроєкті "Про основні засади відновлення", дозволить значно знизити корупційні ризики.
Вона зазначила, що технічний фундамент для цього інтегрований у цифрову екосистему DREAM, яка буде повністю реалізована після ухвалення законопроєкту "Про основні принципи відновлення".
"Цей документ повинен стати одним із важливих антикорупційних механізмів і вирішити одну з ключових проблем, зазначених у звіті НАЗК, забезпечуючи єдиний законодавчий підхід до відновлення", - наголосила Шуляк.
Крім цього, за її словами, щоб мінімізувати корупційні ризики у відновлення вже зараз, відбудова громади чи області має відбуватися за Програмою комплексного відновлення (ПКВ), яка, зокрема, приймається після громадського обговорення і визначає, які об'єкти будуть відбудовуватися, чому саме вони є пріоритетними тощо.